Kapitel 9

Jag borde fattat att Matthew gillar mig, nu när jag vet är det så uppenbart. Vi äter upp och jag ger honom en kram som utan avsikt kändes tröstande.

När vi ätit klart gick jag tillbaks till mitt kontor. Jag började arbeta med en av klänningarna jag börjat på. Den var till nästa vinter. Jag skulle jobbat till 19 idag men jag struntade i att ta en fika på em så jag slutade 18 istället. När jag packat ihop allt går jag ner till busshållsplatsen. Det åker förbi en stor och hög limousine. Man hör hur musiken dunkar inifrån. Sen hör man hur musiken blir allt mer avlägsen... Bussen kommer när man inte längre hör musiken.  Det är bara jag på busshållsplatsen men jätte många hoppar av. Jag visar mitt busskort och sen sätter jag mig längstbak i den främre delen. Jag lyssnar på musik under den lilla bussresan och när jag kommer in har jag en massa post jag måste gå igenom från måndagen, tisdagen och idag. När jag är klar börjar jag koka upp vatten till makaroner. Jag hör plötsligt ringklockan. Jag går och öppnar det är Matthew som står där.
- Hej, jag tänkte bjuda in mig själv till middag säger han och ler lika gudomligt som Niall.
- Haha visst, det går bra jag tänkte äta makaroner och bacon så om du vill ha så är du välkommen in.
- Låter perfekt svarar han.
Vi står i köket  och skrattar och fixar maten. Trevligare umgänge får man betala för. När vi gjort iordning allt har vi även lyxat till det med ostsås på allt. Vi går och sätter oss i vardagsrummet och slår på tv:n, som vanligt kollar vi först in på fotbolls kanalen men det var bara några tråkiga lag som spelade så vi börjar kolla runt på filmkanalerna. I brist på annat att se väljer vi att kolla på The Proposal fast man sett den ett x antal gånger.
När filmen är slut har Matthew somnat i soffan så jag måste väcka honom.
- Ska du hem eller sover du här? undrar jag.
- Vad får jag? svarar han.
- Du får sova här, säger jag och skrattar.
- Bra då gör jag det.
- Jobbar du imorgon föresten? frågar jag
- Nä, jobbar du?
- Ja på em, Vissa på FF har konferens på fm så då fick man vara ledig. Vart ska du sova då?
- Här säger matthew och dunkar handen på soffan.
- Blir inte det oskönt då?
- Nej, det blir bra.
- Men du får ju inte ens plats i den. Jag kan sova här istället så tar du sängen.
- Haha, okej, svarar matthew.
Vi hjälps åt att bädda soffan åt mig sen borstar vi tänderna och går och sover. Jag ligger i soffan och försöker ligga på samma sätt som Niall gjort.
Jag vaknar på morgonen av att äntligen fått sovit ut känns det som. Det luktar frukost i hela lägenheten så jag går upp och kollar vad det är som händer. Matthew har ställt iordning massa frukost och kokat kaffe.
- God morgon men ojj då, hur länge har du varit vaken då? frågar jag.
- God morgon! En halvtimme max.
- Vilken tur.
Jag går fram till Matthew och hjälper honom med resten och ställer allt på två brickor. Vi går tll vardagsrummet och sätter oss och kollar på tv och äter. Vi båda sitter i soffan under täcket. När vi  ätit klart börjar vi kolla på någon tvserie och Matthew somnar. Jag sätter mig bekvämt och fortsätter att kolla tills jag också somnar.
När jag vaknar ligger jag på Matthew som ligger över hela soffan och håller om mig. Jag lyckas få tag på telefon och kollar på klockan, hon är bara 10. Jag skulle behöva duscha men jag kommer inte upp. Jag hör Matthew skratta och han kramar om mig.
- Haha, nu kommer du aldrig komma upp säger han.
- Ge dig, slääääääppp..
- ALDRIIIG!!
- Jag måste duscha ju..
- Okeej då...
När jag kommit loss så tar jag en kudde och slår till Matthew med sen tar jag min telefon och springer till badrummet och låser in mig. Jag duschar och gör iordning mig men jag orkar inte föna håret så jag låter det bara vara utsläppt. Jag tar på mig ett par rena underkläder och sen går jag iväg till sovrummet. När jag kommer dit ligger Matthew i sägen.
- BUuu!
- öh, jag såg dig matthew... säger jag.
- hheehehe...
Jag tar på mig ett linne sen sätter jag mig på sängen och tar på mig ett par tights, ett par shorts och en stickat tröja med olika färger.
- Ska vi gå till stan och handla och sen äta idag? frågar jag.
- Visst jag måste bara byta kläder hemma hos mig så du får följa mig dit först.
- Visst. Men har du kläder på dig nu?
Om jag kände Matthew rätt så har inte han gjort nånting medans jag duschade.
- Nä, hehhe...
- Klä på dig då!
- Du kommer bara kolla in mitt six pack ju... Säger Matthew med ett retsamt leende.
- Ja, men än sen då... Svarar jag och skrattar.
- Okej då.
Matthew reser sig upp och man ser att han spänner sig extra bara för att. Han ler och kollar mot mig. Sen börjar han klä på sig. Jag känner känslan av hur man bara vill känna på hans mage, men jag behärskar mig. När han klätt på sig tar jag mina saker jag ska ha med mig och sen går vi ner till bussen. Vi sätter oss långt bak i bussen och när vi hoppat av går vi fort till Matthews lägenhet så han får "snygga" till sig, inte för att han redan är snygg eller så... Sen går vi ner till bussen igen och sätter oss på ungefär samma plats som för och när vi kommit fram börjar vi med att går runt i en massa butiker tills klockan är 13, då bestämmer vi oss för att äta sallad till lunch. Vi går in på nån salladsbar där man får komponera sin egen sallad med allt man vill ha. Jag gör en slags fetaostsallad. När vi ätit måste jag tillbaks till jobbet så jag säger Hej då till Matthew. Sen får jag ett sms från Matthew, Tack för igår och idag bästa du! Tack själv, svarar jag. Strax efter det får jag äntligen ett sms från Niall. Så som jag längtat hela dagen... Hej sötnos, hur mår du? skriver han. Bara bra tack, sj? Svarar jag. När jag kommer till mitt skrivbord hos FF så kommer Kelly strax efter bakom mig.
- Vad har du gjort hela dagen då?
- Varit med Matthew. Han kom till mig igår kväll, svarar jag.
-  Jaha, kul. Och Niall då?
- Han frågade nyss hur jag måde så han verkar ju iallafall fortfarande bry sig om mig.
*pling*
- Oh, det är Niall, säger jag med mer glad röst en vanligt.
- Vad säger han??
- Att han mår bra och att vi måste träffas på fredag och göra något roligt med de andra killarna plus några andra, läser jag ur smset.
- Och vad svarar du?
- Ja, absolut självklart att vi kan det. Vad ska vi göra då? säger jag.
- Vad tror du det är ni ska göra?? undrar Kelly.
- Bowla kanske, eller typ sightseeing..
- Hahaha, okej, men jag måste kila.. Hej då Sofia!!
- Hej då Kelly!
Jag får ett svar av Niall, Disco bowling!! Vi har hyrt hela hallen, det är även flera som kommer!! :) Roligt!! vilken tid? svarar jag. Sju ungefär, svarar Niall. Super bra! men måste arbeta nu, svarar jag.
När jag kommer in i trapphuset ser jag Niall sitta i trappan. Jag sken upp som en sol.
- HEJ Niall! Vad gör du här?! frågade jag..
- Kunna inte vänta tills på fredag att få se dig svara han och omfamna mig i en björn kram som varade i en evighet och övergick till en snabb kyss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0