Kapitel 6

När vi tystnar tar Niall ett steg närmare mig, han ser lite osäker ut men sakta närmare han sig mig och våra läppar möts, han har en hand bakom mitt öra och den andra på min rygg. Jag lyfter mina händer och lägger dem runt hans nacke.





Jag vaknar av det djävulska alarmet som ringer galet, klockan är kvart i sex. Jag stänger av det och går glatt till duschen(för en gångs skull). Så fort jag duschat klart tar jag på mig underkläder och ett svart linne. Sen fönar jag håret. När jag är klar har håret konstiga "lockar", det ser hemskt ut så jag tar plattången och försöker få det att ligga rakt. När "uppdraget är slutfört" slänger jag upp håret i en fin hästsvans, det blir en "hajfena" som jag pressar ner med ett svart hårspänne med en panda som jag hittar på handfatet, minns inte att jag haft något sånt men,men... Jag går till köket, häller i flingor i en skål sen ringlar jag över lite yoghurt med smak av sommarbär. Jag gör även iordning en macka med smör och ost och kokar vatten till te. Jag tar som vanligt chai te eftersom det är godast, med lite mjölk. Så fort jag ätit upp går jag till mitt rum och ställer mig framför garderoben. Jag rotar fram ett par vanliga svarta stuprörs jeans, tar av mig linnet och på med en vit t-shirt med cupcakes tryck och en svart vanlig kofta över det. Sen sminkar jag mig lite naturligt och sätter i ett par cupcakes örhängen i öronen. Sen går jag till hallen och knyter på mig ett par rosa/beiga converse som jag vann förr och typ aldrig använder. Helfärgade converse är inte riktigt min grej... Jag tar på mig min äldre jeans jacka och går ner till bussen.
Tio minuter senare hoppar jag av vid Cafe Laville, för omväxlingens skull. Jag går fram till kassan där det står en blå ögd tjej med mörkblont hår med ljusare slingor.
- En blåbärs milkshake, tack! Säger jag.
- Okej, något mer? Frågar hon medans hon går till något som verkar vara milkshake maskinen.
Okej, det var den...
- Nej, det är bra så.
- Då blir det 3 pund.
Jag ger fram pengarna sen får jag milkshaken cch jag börjar gå till FF.
När jag kommer in till jobbet möts jag av Kelly som undrar vad som hänt i helgen.
- Inget särskilt svarar jag snabbt utan att ens tänka på saken men sen kommer jag på vad som egentligen hänt.
Jag berättar om helgen för Kelly.
-Waaow, dejt med Niall Horan, inte alltid sånt händer! Säger hon och gör en grimasch.
När jag precis är påväg att sluta för dagen får jag ett sms från Alicia som undrar om jag vill följa med ut på stan och shoppa med henne och Nellie om 30 min ungerfär.. Eftersom jag inte vet annars vad jag ska göra så säger jag självklar ja. Vi bestämde oss för att mötas vid Bakers & Spice så jag går dit direkt. När jag kommer in köper jag en kaffe och en fralla av en som verkar vara en praktikant eftersom hon har problem med kassan. Jag sätter mig vid ett litet bord och äter upp det som fick bli min mellis och innan jag hinner gå kommer Matthew in.
- Heej!! Säger han när han kommit närmare.
- Hej! Hur mår du? Undrar jag.
- Bra, själv?
- Utmärkt, svarar jag och tänker på gårdagen.
Han hinner inte prata länge eftersom han ska jobba lite nu, så efter ca 5 min går han in till personal/köket-rummet. Jag kollar ut vid ingången och ser att Alicia och Nellie kommit. Jag tar på min jeans jacka sen går jag ut till dem.  Vi springer runt i en massa affärer och jag köper 3 par strumpbyxor på stället jag aldrig minns vad det heter sen går vi till ett mystiskt café och fikar, där tar jag en kladdkaka och en smoothie sen går vi till fler affärer. Jag köper ävem en skjorta från topshop och ett armband från primark.
När jag kommer hem är klockan 19, jag kollar på telefon, fyra sms. Ett från Matthew, han undrar när jag börjar imorgon, om vi skulle kunna äta frukost. Självklart kan vi det :) Tänkte börja halv 10 imorgon, svarar jag. Två från Niall, först undrar han om han skulle kunna få bjuda mig på tisdags middag klockan 19 imorgon. Och sen undrar han bara om jag dött. Visst, vart ses vi? :), svarar jag. Sen ett sms från Kelly som undrar när jag tänkte börja imorgon. Halv 10 :), Svarar jag.
När jag även vart in på twitter på mobilen och kollat så går jag till köket för att laga mat. Jag tar fram fryst pyttepanna, häller smör i stekpannan sen steker jag på en portion och när jag är klar har jag upp maten på en tallrik toppar med ketchup och går in till vardagsrummet, där jag har TV:n. Jag slår på tv:n, bokstavligt talat! Sen så startar jag den. Jag zappar runt på alla kanaler medans jag äter och hittar inget roligt att se på. Sen så sätter jag mig vid datorn och gör allt som jag egentligen ska göra imorgon på morgonen men valde att göra nu på kvällen så jag kan få sovmorgon. Sen sminkar jag av mig och kör med en massa bra för hyn produkter innan jag borstar tänderna och går till sovrummet och tar på mig min stora piraya t-shirt och går och lägger mig. Innan jag släcker nattdukbords lampan så kollar jag telefon igen och jag har fått ett svar från Niall, Jag hämtar upp dig 18.30. Innan jag kommit på vad jag kan svara somnar jag med telefon i handen och lampan tänd.
Photo 1 of Silk Slim Shirt

Kommentarer
Postat av: anonym

ganska bra novell men ärligt talat det blir skit tråkigt om du fortsätter att han den så detaljerat förlåt men hoppas du ändrar det...man vill ju bara veta vad som händer ...men ändå ganska bra novell :)

2011-11-03 @ 21:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0