Kapitel 7

Innan jag släcker nattdukbords lampan så kollar jag telefon igen och jag har fått ett svar från Niall, Jag hämtar upp dig 18.30. Innan jag kommit på vad jag kan svara somnar jag med telefon i handen och lampan tänd.





Efter en god frukost med Matthew, en tuff dag på jobbet och ett gym pass så kliver jag äntligen in i duschen. Det ända och det viktigaste(...) som finns kvar att göra på dagen är middag, middag med Niall. Klockan är 16.30, bara två timmar kvar. Jag tar på mig underkläder sen fixar jag håret. Jag gör några provisoriska lockar. Jag börjar med att föna håret. Sen flätar jag hela håret med små flätor och plattar dem med plattången. Det blir härligt lockigt. Jag kör med sotade ögon men annars i allmänhet vanligt smink. Jag tar sedan på mig en svart/mörk olivegrön mönstrad klännig med ett brunt läder skärp, en beige kofta, bruna strumpbyxor och en brun kuvertväska i läder med detaljer. Jag kollar mig en sista gång i spegeln innan jag bestämmer mig för att det är godkänt. Klockan är nu redan 18.00 och om en halvtimme kommer Niall komma. Jag går ner och kokar te, chai te. När jag druckit upp går jag runt i hela lägenheten och hämtar pengar/plånboken, busskort, hörlurar, tuggummi, hårspännen, mobilladdaren och lägger ner i väskan. Klockan har blivit 20 över sex så jag går och tar på mig mina skor, ett par JEFFREY CAMPBELL / LITA SHOE och min beiga kappa över. Jag går ut och ställer mig vid trottoaren och väntar. Efter ca. 3 min ser jag en silvrig, sportig, liten bil. Den stannar precis utanför mina fötter och Niall kliver ut. Han går runt bilen och kommer fram till mig.
- Hej snygging, vad fin du är.
Han ger mig en kram.
- Hej, tack du med.
Jag kollar på Niall, han har en blå skjorta med de översta knapparna uppknäppta, han har gråa jeans med ett brunt skärp och över det en kavaj i svart/mörkblå. Han öppnar dörren till passagerarsätet och jag kliver i. Han går runt bilen och sätter sig i förarsätet. Han startar bilen och vi följer Abbey road.
*Senare*
Vi står vid disken inne på The Salt House och Niall säger att vi har bokat bord. Han tar min hand och vi följer efter en servetris till ett bord för två. Det är en ganska stilren restaurang med ljus på bordet. Nialldrar ut min stol och jag sätter mig sen sätter han sig mittemot. Servitrisen ger oss en varsin meny.
- Vad vill ni ha att dricka? frågar hon.
- Fanta, tack! Säger jag.
- Cola för mig, tack! Säger Niall.
- Okej.
Hon försvinner lite snabbt ooch kommer tillbaks med våra drickor.
- Jag kommer tillbaks snart och tar emot era beställningar säger hon sen.
Jag börjar kolla på menyn och ser att Niall också gör det. Det finns en massa saker som låter gott. Jag vet inte vad jag ska ta. Tillsist ser jag det som står längst ner i menyn.
- Vad sa du ha? frågar Niall
- Det sista i menyn, svarar jag, kyckling stoppad med vitlök inlindad i bacon, klyftpotatis och bea till. Det låter godast av allt så jag bestämmer mig för det.
- Åh, det lät gott!
- Vad ska du ha då? frågar jag.
- Jag tar nog samma!
När servititrisen kommer tillbaks beställer Niall åt oss och jag känner hur servitrisen kollar mot mig då och då och jag bara sitter och ler.
- Maten är utsökt!! säger Niall efter sin första tugga.
- Mmh.
Jag orkar inte allt men Niall äter allt på sin tallrik plus klyftpotatisen från mig. När han tagit sin sista tugga kommer servitrisen igen.
- Vill ni ha efterrätt också?
- Jaaa, säger Niall och kollar på mig och ler.
- Visst, svarar jag och kollar ner på min mage. Kommer jag verkligen orka? Aja..
Hon tar fram två efterrätts menyer.
- Jag har aldrig sätt så här många efterrätter på fyra papper någonsin, säger jag när jag kollar menyn.
- Hahahaha! Niall börjar skratta och hans skratt får mig att börja.
- Sluta! säger jag mellan skratten.
Folken i restaurangen kollar mot oss som om vi var knäppa. Jag känner hur jag blir lite röd om kinderna.
- Hihi, vad söt du är! Säger Niall plötsligt.
- Vad dårå?
- Jaa, när du rodnar...
Jag känner hur jag blir ännu röd igen.
- Naaw, där kom det igen.
Jag tar upp min efterrätts meny och kollar i den igen så jag inte ska rodna mer. Jag läser igenom allt. Jag bestämmer mig för att ta två små pannacotta. En med jordgubbs smak och en med passionfrukts smak. Servitrisen kommer fram till oss igen.
- Vad ska ni ha för efterrätt?
Niall nickar mot mig så som att jag ska beställa först.
- Två små pannacotta, en med jordgubbs smak och en med passionfrukts smak och en till fanta, tack! Säger jag.
- En cheesecake och mer cola, tack! Säger Niall.
När vi ätit upp efterrätterna är vi mätta och belåtna. En servitör kommer med notan och Niall betalar. Vi reser på oss och jag tar på min kappa och vi tar resten av våra grejer och går ut.
- Tack för maten Niall, säger jag.
- Varsågod! Vad ska vi göra nu? Undrar Niall.
Jeffrey Campbell - Lita ShoeThe Salt House

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0