Kapitel 8

När vi ätit upp efterrätterna är vi mätta och belåtna. En servitör kommer med notan och Niall betalar. Vi reser på oss och jag tar på min kappa och vi tar resten av våra grejer och går ut.
- Tack för maten Niall, säger jag.
- Varsågod! Vad ska vi göra nu? Undrar Niall.





- Jag vet inte! Svarar jag. Vad kan man göra...
- Jag vet! Niall tar min hand och vi går mot bilen.

Tjugo minuter senare stannar vi vid London Eye.
- De flesta turister åker på dagen men de tänker inte på hur vackert det är på kvällen, säger Niall.
- Jag åkte en gång när jag var här på språkresa förra sommaren, säger jag, fast det var på dagen.
- Det kommer vara helt annorlunda nu, säger han och ler mot mig.
Vi behöver inte vänta länge alls och när det är vår tur blir det bara vi och fem andra människor. Vi ställer oss en bit ifrån de andra som alla verkar känna varann. Jag ställer mig vänd utåt och håller händerna på räcket och Niall ställer sig bakom mig med sina händer på räcket också. Vi kollar ut över London, det är jätte fint med alla lysen. Niall pekar och berättar vad olika saker och ställen är, han berättar även vad han gjort vid vissa ställen. Det blir mycket skratt. Jag vänder mig om och kollar mot Niall. Han ler mot mig, jag ler tillbaks. 
- Jag gillar verkligen dig, säger Niall, ta inte det här fel men jag tycker vi inte ska säga något om att vi dejtar.
- Bara till de närmaste? Frågar jag.
- Exakt, säger Niall, det blir svårt med alla fans annars.
- Det är lungt, jag förstår, jag ler mot Niall.
Han tar undan lite av mitt hår och lägger det bakom örat, hans läppar nuddar sedan mina. Efter en stund vänder jag mig om igen och Niall kramar mig bakifrån och vi tittar ut över London. Jag pekar ut mot ett hus och frågar om inte det är i närheten av där maskeraden var och Niall viskar i mitt öra att det är helt rätt. 


När vi sätter oss i bilen en kvart senare är klockan ganska mycket.
- Jag kanske borde skjutsa hem dig nu? Niall tittar på klockan.
- Det blir nog bäst, jag ska upp tidigt imorgon, säger jag.
Precis då kommer jag på att jag har lovat Kelly att komma över och äta frukost hos henne. När vi stannar utanför mitt hus kliver Niall ur bilen och öppnar min dörr. Han tar min hand och hjälper mig ut ur bilen, jag stänger bildörren efter mig. 
- Tack för allt Niall, säger jag, det har varit jätte nice!
- Tack själv säger Niall.
Vi kramar varandra och han ger mig en snabb puss. Jag går upp för trappen och låser upp min dörr, jag lägger väskan på bordet innanför hallen som vanligt och sen tar jag av mig skorna och går till köket för att plocka ur disken innan jag går och lägger mig. En stund senare lägger jag ner huvudet på kudden och precis när det känns som om jag bara sovit i en minut så ringer det på dörren. Jag sätter mig sömnigt upp, jag går mot dörren och låser upp dörren och när jag öppnar dörren så står Niall där. 
- Du glömde din telefon i bilen säger han och räcker den mot mig.
- Jag hade inte ens märkt det säger jag överraskat och tar emot den, tack! Vill du komma in en stund?
- Om det är okej, säger Niall.
- Absolut, svarar jag.
En stund senare sitter vi i soffan och dricker te och jag visar mina skisser till mina nya designer. Niall tittar förvånat på allt.
- Du är ju jätte duktig Sofia! Han ser fortfarande jätte förvånad ut.
- Klänningen jag hade på maskeraden gjorde jag faktiskt själv, säger jag stolt.
- Va?! Du skulle ju kunna sy mina kläder, säger Niall.
Vi pratar nästan hela natten om massvis av olika saker och jag somnar i fåtöljen och Niall på soffan. Jag vakanr av alarmet i sovrummet och springer och stänger av det. Niall sover fortfarande och jag skyndar mig att duscha innan jag sätter mig på soffan bredvid honom. Jag puttar lite på honom men inget händer.
- Niall vakna! 
Han är stendöd, till slut vaknar han och tittar sig förvirrat omkring.
- Vad är klockan? 
- kvart över sex, svarar jag.
- SHIT, jag ska med killarna till Glasgow idag ju! 
Niall flyger upp och jag ger honom en kopp med kaffe, han dricker snabbt upp det och sen ger han mig en kram. 
- Jag ringer dig imorgon säger han innan han snabbt försvinner ut genom dörren.


- Lägg av? Så vaddå ni dejtar nu eller? Kelly tittar på mig emd stora ögon.
- Jag antar det, säger jag.
- Har du berättat för Matthew? Frågar Kelly.
- Va? Nej, varför skulle jag ha gjort det?
- Sofia vakna, han gillar ju typ dig, Kelly tittar på mig och då går ett ljus upp.
- Alla matcher vi varit på, och luncher.. Hur vet du att han gör det?
- Det märks bara, Kelly tittar bekymrat på mig, du kan inte mena att du inte märkt det?
- Jag antar att det är exakt vad jag menar, borde jag prata med honom? Kanske fråga?
- Du kan ju säga att du träffar någon du gillar, Kelly tittar på klockan, kom igen vi måste gå nu!

När det är dags för lunch smsar jag Matthew, vi bestämmer oss för att äta i cafeterian på FF. Jag möter honom utanför och vi går in och köper mat, vi sätter oss ner och pratar på och äter som vanligt tills jag bestämmer mig för att det är hög tid att berätta för honom, han är ju faktiskt en av mina bästa vänner.
- Jag var på en dejt igår, säger jag mellan tuggorna.
- Jasså, Matthew kollar upp på mig från maten, med vem då?
- Niall, säger jag och Matthew rycker till.
- Killen från matchen? 
- Japp, jag gillar honom verkligen och ville bara att du skulle veta, säger jag och sneglar på Matthew.
- Han låter snäll, säger Matthew och ler svagt mot mig.
jag borde fattat att Matthew gillar mig, nu när jag vet är det så uppenbart. Vi äter upp och jag ger honom en kram som utan avsikt kändes tröstande. 














Kommentarer
Postat av: Anonym

RIKTIGT BRA! :)

2011-11-06 @ 16:58:15
URL: http://onedirection.bloggplatsen.se
Postat av: wmybnoveller

Tack så mycket :D

2011-11-07 @ 13:25:02
Postat av: Sofia

Skulle du kan kolla in min blogg? :)

Har tänkt göra en blogg där jag lägger upp så många One Direction-noveller som möjligt.

Men för att det ska gå så måste jag ju ha några intresserade!

Så skulle du kanske kunna reklamera på din blogg, eller iaf besöka bloggen och skriva ner de noveller om 1D som du känner till + skriva vem av killarna din novell handlar om, och vad tjejen det handlar om heter (t.ex. Louis/Sophie)Om det handlar om flera av killarna så är det ok, men den det handlar mest om! :)

Så lägger jag upp den!

2011-11-13 @ 19:09:47
URL: http://sofiasnoveller.blogg.se/
Postat av: Anonym

asssssssssssssssbraaaaaa!<3 KÄRLEK TILL BLOGGEEENNNNN!

2011-12-09 @ 16:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0