Let Me Love You, kapitel 2.

Jag ler för mig själv när vi går tillbaka till studion. Harry vet exakt vad jag tänker på och ler mot mig, Det där gjorde du bra Zayn säger han, hon är snygg! och lägger armen runt mina axlar.






Efter att ha tränat i dansstudion i tre timmar så är det daxs att göra sig klara för att åka vidar emot radio 1 för en intervju! Vi sätter oss i bilen, Niall, Louis och jag längst bak och Harry och Liam framför oss. Louis pratar i telefonen med sin mamma(enligt honom) och Niall klagar på att han är trött.
- Ta din kudde då, jag kastar Nialls kudde till honom och han blir typ överlycklig. 
Han lägger den mot rutan på bilen och försöker somna. Jag ser hur Harry petar på Liam och viskar något, båda tittar bakåt mot Niall. Jag tar upp en penna ur fickan och Liam gör tummen upp. 
- Vi måste vänta lite säger jag och tittar mot Niall, han blundar men man vet ju aldrig om han sover. 
- Rita glasögon säger Liam.
- Nej fyll i ögonbrynen, Harry fnissar.
När Louis lägger på ger jag pennan till honom. 
- Fyll i ögonbrynen instruerar Harry och alla sitter vänd mot Niall.
Louis fnissar och börjar rita på Nialls ögonbryn.
- Scch, Liam försöker få tyst på Louis fast han precis kan hålla sig för skratt själv.
Jag lägger handen för Louis mun och tittar över hans axel mot Niall. Niall får blåa ögonbryn, jag börjar nästan asgarva när Louis gör en leverfläck över Nialls övre läpp. När Louis är klar tar Harry en bild och lägger ut på twitter. Liam påpekar att Radio 1 kommer säkert filma intervjun och vi inser att Paul kommer döda oss.
- Vi låtsats att han gjorde den själv, säger Louis.
- Blame Niall, säger jag och Harry skrattar.

När vi kommer fram till Radio 1 så är det massa fans utanför, de har satt upp ett stängsel för att fansen inte ska ta oss och springa iväg. När vi kommer fram så är det fansen som får Niall att märka vad som hänt i hans ansikte.
"Jag visste väl att det var något som hänt när ni inte hällt saft på mig" Säger Niall. Alla fans skrattar.
Vi stannar lite fort och skriver autografer och jag tar en bild med några fans innan Paul beordrar mig att gå in. Väl inne på Radio 1 så blir vi hänvisade till ett rum fullt med läsk, godis och frukt. 
- Vad väljer man säger Louis och tittar på frukten, precis när han ska ta ett päron så tar han godis istället och Liam skrattar.
- Bara för att du går på diet säger Louis. 
- Jag äter faktiskt godis ibland, försvarar sig Liam.

Killar om två min sänder vi! En tjej kommer in och hänvisar oss till studion, vi tar med oss lite godis och läsk. Det är två stora mikrofoner framställda. Jag och Niall ställer oss vid en och de andra tre vid den andra. Scott Millis som ska intervjua oss presenterar sig och skakar hand. Vi tar på oss hörlurar och tjejen räknar ner. "Fyra, tre, två, vi är live!"
- Välkomna tillbaka till radio 1 live från London, Scott Millis här med killarna från One Direction! Säg hej killar!
- HEEEJ! Vi skriker i mun på varandra och Louis försöker överrösta oss vilket gör att vi börjar skratta åt honom.
- Så ni ska precis släppa erat debut album och är snart aktuella med turné! Berätta lite om det.
Harry börjar prata och vi andra fyller i och håller med. Scott kör mest med de vanliga frågorna och vi svarar och har en riktigt rolig stund med honom. Efter ett tag frågar han vilka som är singel.
- Louis och Liam, svarar jag.
- Japp jag och Mr Payne här är upptagna.
Dom får berätta lite innan Scott frågar hur det är med oss andra. 
- Jag har ingen tjej men det finns någon jag gillar för tillfället, säger Niall.
- Jag är 100% singel säger Harry.
- Aaw alla tjejer blir nog glada över att höra det säger Scott.
- Och Louis! Tillägger Liam.
"Hahhaha" Niall skrattar och alla tystnar och tittar på honom.
- Han är från Irland säger Harry.
- Det förklarar allt, svarar Scott, men Zayn, hur är det med dig?
- Jag har ingen, svarar jag.
- Fast han tycker en tjej från ett cafe är snygg! Harry flinar och ser nöjd ut med sin kommentar.
- Ooh! Berätta Zayn!
Jag skrattar och tittar ner på mina fötter, jag känner hur jag blir lite röd om kinderna.
- Nä men det är en snygg tjej som jobbar på ett cafe i närheten, säger jag sedan.
- Något som kan hända på den fronten? Frågar Scott.
- Man vet aldrig, svarar jag snabbt och kan inte låta bli att le.
Scott fortsätter intervjun och vi får sjunga Gotta Be You med Niall som spelar gitarr. Sen får vi bestämma en låt som Scott ska spela och Liam tycker vi ska ta en Take That låt och vi andra instämmer. 


En timme senare låser jag upp dörren till min lägenhet. Jag lägger nycklarna på bordet i hallen och tar av jackan och skorna. Jag går till köket och dricker ur juice paketet(en stor fördel med att bo själv)sen börjar jag ta av mig mina tröjor och lägger dom på sängen. Jag går till badrummet och sätter på duschen, sen går jag tillbaka och startar datorn och loggar in och twittrar lite fort innan jag går och duschar. När jag är klar klär jag på mig och hämtar min plånbok i köket. Jag skyndar mig ut till affären för att handla lite tills imorgon. Väl inne på affären stannar jag vid grönsakerna för att välja ut tomater när jag kollar upp ser jag någon som ser välbekant ut på andra sidan, men hon står med ryggen mot mig. Jag tar två tomater och lägger i en påse och sen går jag runt mot henne. Precis när hon sträcker sig upp för att ta ner en burk med frukt cocktail. Precis då sträcker jag mig upp och tar ner den åt henne. Hon tittar på mig och ler.
- Tack, Zayn, hej förresten.
- Hej, säger jag och ger henne burken.
- Man skulle nästan kunna tro att du förföljer mig, säger Ebba.
- Vaddå jag har bara tagit reda på vart du bor, hur gammal du är och all annan fakta jag hittade på internet säger jag. 
Ebba skrattar och vi börjar gå vidare i affären. Hon frågar vad jag gjort och jag berättar lite om dagen, fast jag säger inget om vad jag sa i intervjun. Ebba berättar att hennes föräldrar ska komma på måndag och hon måste handla lite mat tills dess. När vi handlat klart och precis innan hon är på väg att säga hej då stoppar jag henne.
- Du, nu när jag har handlat massa mat kanske du vill äta lite med mig? säger jag försiktigt. 
- Gärna, svarar Ebba.
- På tisdag vid sju? Frågar jag.
- Super, säger Ebba.
Hon ger mig hennes telefon nummer och jag skriver ner min adress på en lapp och ger den till henne. Sen kramar vi varandra innan vi skiljs åt. 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0