Kapitel 2

'En kort stund senare går jag och lägger mig. Det är härligt att ha en vänn som håller på manchester united som mig så man kan se lite riktig fotboll ;)




*I shouldn't love you but I want to, I just can't turn away, I shouldn't see you but I can't move, I can't look away*
Jag tar upp telefon, Kelly står det på skärmen och jag svara.
-Hallå??
-Hej! Förlåt att jag ringer och väcker dig men missa inte att du börjar en timme senare idag pågrund av mötet!
-Åh, tack för att du sa det! Hade helt glömt bort det!! Tack så mycket Kelly!
-Alla tider, Hej då!
-Hej då!
Jag kan inte somna om så jag går upp, tar på mig min gröna morgonrock och går ut till köket och kokar vatten till te. Jag har aldrig gillat fruktteer istället har jag Chai te som är jätte gott, plus en skvätt mjölk i det. När jag kollar i skaferiet märker jag att nästan allt är slut och likaså i kylen. Jag sätter mig ner vid bordet med teet brevid och skriver upp en massa mat osv jag måste köpa hem på en liten whiteboard tavla som jag har på kylskåpet. Det blir en hel del saker uppskrivet när jag är klar, men allt behövs! Jag kollar ut i fönstret, det är fint höstväder för en gångs skull så ingen jacka kommer behövas. När jag druckit upp teet så går jag till garderoben och tar på mig kläder, ljus blåa tighta jeans, ett ljusbrunt flätat skärp, ett vit pösigt linne (instoppad i jeansen) och en Grön/Beige pösig och lite tjockare kofta som jag inte stänger. Jag sätter upp håret i en lite halvslarvig hästsvans men ändå så det ser fint ut. Sen sminkar jag mig lite naturligt och borstar tänderna och kollar mig en sista gång i hel bilds spegeln, - Perfekt! Eller ja, nästan... Så fort jag är klar går jag till dörren och tar på mig nå ljusbruna boots med samma färg som skärpet. Sen kollar jag så att jag har busskortet är med. Jag går ut och stänger dörren men öppnar den snabbt, glömde nästan mobilen. Jag går upp till sovrummet tar ut laddaren ur vägguttaget sen laddaren ut telefon och springer halvt ner till dörren. Jag låser och går sen ner till busshållsplatsen. Bussen kommer 2 min senare och efter 10 min hoppar jag av vid Baker & Spice. Jag går in och ser direkt Matthew han står vid kaffe automaten bakom kassan och har upp kaffe till nån kund. När han ser mig så ler han och vinkar, jag går fram och ber om en chai latte. Så fort jag fått den och han servat några andra säger han till att han tar en paus och kommer fram till mig.
-Hej! Har du inte brottom till jobbet? Frågar han och ser lite fundersam ut..
-Nää, börjar en timme senare! Svarar jag och ler.
-Nice, första gången på dessa veckor va? Säger han.
-Ja! Men det är så värt det, men hur gör vi med fotbollen då?
-Ja jag fixar väll biljetter och du fixar resten.....
-Låter som samma uppgifter vi haft sen vi började gå på matcher tillsammas, Säger jag och skrattar.
-Det är det också ditt pucko! Säger han och skrattar också.
Jag vet inte hur jag börja bli vänn med Matthew när jag kom till London i början av sommaren men det var som att jag känt han hela livet, En äkta vänn!
Vi fortsätter snacka om lite random saker tills klockan är tio i 8 så börjar vi avrunda samtalet...
-Måste gå nu, säger jag lite dystert.
-Men vi hörs väll efter jobbet som vanligt på tisdagar eller??
-Självklart! Hejdå Matthew...
-Hejdå Sofia!
Jag länger på stegen fram till FF för att inte komma för sent. När jag kommer innanför dörren möts jag av Kelly som undrar hur klänningen ser ut jag ska ha på maskeraden. Jag visar henne en bild på skissen och hon tycker klänningen ser jätte fin ut. Sen ger hon mig några nya arbetsuppgifter för dagen som hon skulle ge till mig. Jag skulle tydligen också på ett möte med andra designer om en timme. Jag går till rummet med allas skrivbord som har samma jobb som mig. Jag hejar artigt till alla jag går förbi även om dom är lite stroppa. När jag kommer till mitt skrivbord tar jag upp min dator som jag inte tog hem igår (dumt nog). Jag går in på min mejl och ser att jag fått lite meddelanden jag läser igenom alla. När jag är klar med det sorterar jag mina skisser osv. Sen ser jag att klockan runnit iväg och att de flesta andra designer gått iväg till mötet. Jag packar ihop mina saker sen tar jag min lila "plastmapp" som jag har med mig på möten. När mötet är slut är klockan 11. Jag går för att äta. Jag vet inte vart Kelly är så jag går till Baker & Spice för att se om Matthew kanske har lunch och tur som jag har så var han precis påväg ut.
-Har du lunch att luncha med mig? Frågar jag.
-Självklart. Jag tänkte faktiskt gå bort till dig och fråga om du kunna...
Vi går bort till nån restaurang några kvarter bort. Den är jätte mysig och där brukar dom ofta spela bra musik. Väl där beställer jag en kyckling macka, sallad och Cola att dricka och Matthew en dagens pasta, sallad och Cola att dricka. Vi betalar och sen går vi till sallads bordet och plockar massa sallad på ett fat sen sätter vi oss vid ett bord för fyra i hörnet av restaurangen. Vi börjar äta salladen och strax efter det kommer maten. Vi äter upp allt samtidigt som vi snackar om allt möjligt och efter en halvtimme är vi båda mätta och belåtna och maten är uppäten. Precis när vi är påväg att gå hör jag en låt jag känner igen. "You're insecure, Don't know what for, You're turning heads when you walk through the door...." Det är ju 1D skriker jag till Matthew. Han skrattar åt mig. Han har aldrig fattat det bra med dom, visst dom är väll OK säger han bara. Men jag tycker inte de bara är OK(!!) för mig är de underbara! När låten går mot sitt slut ("You'll understand why I want you so desperately, Right now I'm looking at you and I can't believe, You don't know, Oh oh....") så packar vi ihop och går, precis innan vi är ute ur restaurangen så tar låten slut och Jar of hearts börjar spelas. Jag och Matthew går tillbaks till våra jobb.
*4 timmar senare*
När jag slutat går jag till bussen och samtidigt smsar jag Matthew. Han är redan vid bussen, vilken tur. Vi hoppar på bussen, sätter oss och åker till han vilket tar ungefär 20 min. Han bor i en jätte fin lägenhet som nån hus designer designat och fixat så det är verkligen hur fint som helst. Vi bestämmer oss för att spela FIFA 11. Efter spelet som Matthew vann så slänger vi ihop pannkakssmet och gör jätte goda pannkakor som vi tar Nutella på. Det är något som Matthew påstår sig hittat på.. HAHA! hans önsketänkande kanske... Efter pannkakorna kör vi ngt gammalt TV spel som är jätte dåligt egentligen. Efter att vi spelat klart flera omgångar med mest Matthew som vinnare så är klockan 23 så jag orkar inte ta bussen hem så jag bestämmer mig för att sova över hos han. Och eftersom det har hänt flera ggr så har jag nu införskaffat kläder, telefonladdare och tandborste osv att ha hemma hos han. Innan vi sover kollar vi på en film. Red Riding Hood. Den är bra fast lite töntig, vi har sett den en gång tidigare och inte ens halvt inne i den så somnar vi i soffan.
*piip piiiip piip piiiip* Jag vaknar av att Matthews klocka ringer. Jag väcker han sen springer jag till sovrummet och stänger av klockan. Jag hör att Matthew ropar nerifrån att han går och duschar.
-Fine! Skriker jag till han.
Jag lägger mig i hans säng och innan jag vet ordet av så har jag somnat.
-SOOOOFIA!! Vakna...
-Jag är vaken..
-Nej det är du inte!
-Okej men nu är jag det. Samtidigt öppnar jag mina ögon och ser Matthew stå i bara en handuk runt midjan.
OH HELL vad snygg han är. Han kollar på mig med mysko blick, han måste märkt att jag kolla in han. Jag tar upp blicken till hans ögon.
-Du kan gå och duscha nu om du vill, du vet vad allt finns. Säger han samtidigt som han har den mysko blicken fast ändå med ett leende.
När jag duschat klart så går jag in till hans sovrum och till byrån där jag lagt in mina kläder. Jag tar på mig ett par svarta strumpbyxor jag hittar, en tight svart vit randig tunika och en brun halsduk. Sen går jag in till badrumet och har på lite mascara bara och torkar håret. När det är tort har det blivit lite "lockigt". Jag funderar länge över att ha det utsläppt men i sista sekund ångrar jag mig och slänger upp det i en hästsvans. Det får duga idag. När jag går till köket står Matthew redan med ytterkläderna på, FAN, han börjar ju tidigare.
-Kommer du med nu eller ska du ha nyckeln och stanna längre?? Frågar han.
-Jag kommer nu, en sekund bara!
Jag springer om han till dörren och så tar på mig mina bruna boots och en svart skinnjacka jag måste glömt här förut. Och jag glömmer inte busskortet...
-Redo nu! Säger jag och ler.
-Good! Får jag till svar.
Vi går ner till busshållsplatsen, bussen kommer efter 3 min och vi åker iväg till Baker & Spice. Väl inne på cafeét så kommer jag på att jag inte åt nån frukost så jag tar en macka och Chailatte där inne. Eftersom det precis öppnat är det knappt nå folk inne så jag och Matthew kan sitta och snacka fast snart börjar folk välla in och jag går till FF för att börja arbeta även fast det är tidigt.
*Vid lunch*
-SOOFIA! Kan vi äta lunch? Undrar Kelly.
-Självklart, vart går vi då?
-Kanske till nån sandwich bar bara?
-Låter bra.
Vi går till Capri Sandwich Bar. Under måltiden snackar vi om maskeraden och vilka gäster vi tror kommer vara där osv. Vi har bara lunch i 30 min idag så direkt när vi ätit klart måste vi gå tillbaks.
När jag kommer tillbaks är rummet där vi alla jobbar tomt och det ligger en lapp på mitt skrivbord: Uttagen till symaskinerna osv är trasiga. Vi har fått ledigt resten av dagen! JAA!! gud vad bra. Då hinner jag kanske sy klart min maskerad klänning. Jag kollar ner på klockan och ser att hon är halv ett. Bussen går om 7 min. Jag packar ihop mina saker och tar med det jag behöver sen små springer jag till bussen. När jag kommer fram ser jag att bussen redan åkt förbi. FAN, jag börjar gå till nästa busshålsplats eftersom att nästa buss kommer om en kvart och som går till samma håll som jag ska fast jag måste hoppa av en hållplats tidigare annars hamnar jag fel. Men det är värt det. När jag går där går jag plötsligt rakt in i någon och den tappar sina grejer. Jag säger ursäkta och hukar mig ner för att hjälpa han att ta upp sakerna. När jag reser mig upp ser jag att människan har en jätte stor kamera?!, En paparazzi alltså... Undra vilken eller vilka kändisar som springer runt på stan nu då? Efter att han tackat för hjälpen så frågar han helt oartigt om jag vill följa med hem till han. Nej, svarar jag bara och går därifrån. Weird männsika...
När jag kommit hem tar jag fram min skiss och börjar stycka ihop bitar och sy ihop osv. När jag gjort klart basen sätter jag upp den på en docka. Det vart super bra!!  Efter fortsätter jag med nästa del osv. Jag hinner inte riktigt klart med allt innan jag ser att klockan är 18 och att jag borde äta ngt. När jag kommer till kylskåpet slår det mig att jag inte har något hemma, så istället ringer jag hem hämtpizza. Imorgon måste jag åka och köpa mat, på riktigt! Kan ju inte äta hämtmat resten av livet. *pling plong* El pizza es kommen! (Jag läste faktiskt spanska på högstadiet!) Jag betalar och tar emot pizzan sen sätter jag mig i soffan och zappar efter ngt bra på tvn. Jag hittar 2 and a ½ men flera gammla avsnitt som visas. Det är värt att se hur som helst. Efter maten går jag och duschar, sminkar av mig, byter om till nattkläder, borstar tänderna och sen går jag och lägger mig. Innan jag sover går jag in på Twitter och kollar vad folk uppdaterat och sist men inte minst skriver jag själv; Good night beauiful world! xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0