Let Me Love You, kapitel 1.

Baby good love and protection, make me your selection, show you the way love's supposed to be, baby you should let me love you, love you, love you...
Den låten var alltid på hjärnan och speciellt den delen, den blev aldrig dålig. Ibland undrade jag om våra fans skulle börja tröttna på WMYB, fast förhoppningsvis inte. Det var en ganska varm höstdag och jag stannade vid ett övergångsställe för att släppa förbi några bilar, jag stod i en grupp av människor som alla verkade vara påväg hem, det var fredag eftermiddag och jag var på väg till Louis och Harrys ställe, vi var lediga i helgen men vi bestämde oss för att se på film och ta det lungt. I alla fall jag och Harry, Louis hade spenderat torsdagen hos sin tjej och det verkade som han blivit kvar där. Vi har fått ledigt halva veckan så inte förrens på måndag hade vi något speciellt. Jag såg två tjejer när jag gått över gatan som tittade på mig och de skyndade sig fram. Dem var kanske runt 15 och ville ta en bild med mig, båda var jätte snälla och lugna men väldigt glada över att träffa mig. Om det var något jag gillade så var det vekligen att göra så många glada över att vara finnas till, typ. En kvart senare satt jag i soffan hemma hos Harry och Louis, jag och Harry var inne i att spela pokémon på våra mobiler, en helt ny fantastisk app! Efter att ha spelat en stund pratade vi bara medans vi såg på MTV's Disaster Date, vi skrattade ganska mycket, roligt program det där. Sen så bestämde Harry sig för att laga mat åt oss, mäster kocken skrattade jag och Harry gjorde några moves medans hand snurrade med en träslev i handen. Jag bara skrattade åt honom och fortsatte spela medans jag snackade med Harry som lagade maten. 

Jag vaknade upp i soffan klockan nio och såg att disken och allt stod framme, jag plockade undan lite innan jag hittade Harry halvnaken gå runt och twittra med mobilen. Vi bestämmer oss för att gå till ett Café runt hörnet och äta frukost.
- Dem har jätte goda pannkakor, säger Harry innan vi går. 
Jag kollar mina sms och ser ett från Niall som undrar varför han inte var inbjuden till att käka med mig och Harry igår. 
"För att du är i Irland!" svarar jag.
"Just det" skriver Niall tillbaka. 
Jag tittar ner i telefonen och mina fötter följer bara efter Harry in på cafeét med jätte goda pannkakor. 
När jag tittar upp framme vid disken möts jag av blå ögon, mörkblont ganska långt hår med ljusare slingor i och ett av de finaste leenden jag någonsin sett. Tjejen säger något men jag fattar inte vad, Harry svarar istället och beställer åt mig också. Vi betalar och sätter oss vid ett bord. 
-DUDE, säger Harry och kastar med huvuet mot tjejen som just nu håller på att fixa vårat kaffe.
- Jag blev bara förvånad säger jag och ler. 
- Av vad frågor Harry lite sneaky.
Jag vet inte vad jag ska svara för jag vet egentligen inte vad jag blev förvånad av.
- Henne typ, säger jag och tittar ner.
- Hon är söt säger Harry och tittar bort mot henne.
- Fint väder säger jag och tittar ut och vi skrattar. 
-Seriöst, säger Harry när vi skrattat klart. Fråga efter hennes nummer!
Till skillnad från Harry är jag lite blygare när det kommer till tjejer.
-ZAYN! 
Jag rycker till och ser att tjejen kommer med våran frukost. 
Tack säger Harry när hon ställer ner hans tallrik.
Jag gör lika som Harry och tittar på henne och ler, vår blick möts och hon ler lite innan hon tittar ner lite blygt och går iväg. 


En vecka senare skyndar jag och Harry oss mot cafeét, Vi ska ha 5 milkshakes och cafeét är närmast från studion. Vi håller på att spela in och sen ska vi iväg på en intervju på en radio, Harry tyckte jag skulle gå och fixa milkshakesen åt oss och han erbjöd sig att följa med. Vi kliver in på cafeét ganska blöta efterom att det spöregnar ute. Jag tar ner luvan och tittar upp mot kassan. En kille står där och jag känner mig faktiskt lite besviken, precis då puttar Harry till mig och jag kollar åt hållet han tittar åt. Då ser jag henne, hon står och och lägger in några fat med kakor vid disken. Vi går fram för att läsa vilka milkshakes dem har. Jag snelgar mot henne och hon balanserar med två fat med kakor och precis när hon är på väg att tappa ett så tar jag tag i det. Hon tittar förvånat mot mig. 
- Tack, säger hon och ler lite blygt.
- Det är lungt säger jag, behöver du hjälp?
- Du kan få hålla i det dära säger hon och pekar på fatet jag håller i.
- Zayn säger Harry, vilken smak ska du ha?
- Choklad säger jag utan att släppa blicken från tjejen som precis tar fatet ur min hand och ställer in det.
- Tack säger hon., Jag heter Ebba.
- Zayn säger jag och sträcker fram min hand.
Hon tar den med ett leénde som får mig att känna mig helt varm. 
- Kommer du härifrån? frågar jag.
- Nej jag är från Sverige, säger hon, jag pluggar här.
VI börjar prata och det känns som om vi känt varandra ganska länge fast de tär första gången vi pratar med varandra. Till slut avbryter Harry oss och jag säger hej då och vi går.


Jag ler för mig själv när vi går tillbaka till studion. Harry vet exakt vad jag tänker på och ler mot mig, Det där gjorde du bra Zayn säger han, hon är snygg! och lägger armen runt mina axlar.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0